Cicle superior


Cinquè:


Formació d’usuaris”. S’inclou una sessió dedicada a aquest apartat.

El misterio del colegio embrujado. Uns fets sorprenents fan sospitar que un fantasma habita en un vell col·legi de Salamanca. El sagaz detectiu Ulisses Total haurà d'esbrinar si són certes les estranyes suposicions inicials.

Zoo d’Empitus. El zoo d'en Pitus és un cant a l'amistat, a la col·laboració, a la fe i a l'entusiamse, a través de l'acció i les aventures d'una colla de nois i noies del barri .

Bibliomaleta còmic. Maleta vinculada a la biblioteca pública .El contingut inclou llibres de còmics i altres documents orientats a la didàctica del dibuix del còmic.
Aquest any, els alumnes de 5è de la nostra  Escola, un total de 40, han treballat el còmic com a part de l'expressió escrita del  text narrat. Han estat un total de 6 sessions al llarg del segon trimestre,  on hem estat treballant el còmic en profunditat.
 Primer de tot vam mostrar la maleta del còmic, una mostra extensa en la que se'ls mostrava els diferents tipus de còmic i les seves característiques.
Posteriorment els vam entregar un guió en el que havien d'elaborar una breu història en forma de còmic, sense molta elaboració, sobretot interessava concretar una idea i redactar la part escrita.
Un cop revisat i llegit les diferents històries ens va caldre l'ordinador, concretament el programa " Còmic Life" en el que a través de les plantilles pots elaborar el propi còmic.
Després de  ser revisats i corregits els diferents treballs, es van imprimir i acolorir manualment. 

VALORACIONS: El treball ha estat valorat positivament per les mestres, el fet de treballar el còmic ha permès als alumnes donar llibertat a la seva imaginació i sobretot a l'hora d'escollir el tema. Això ha permès detectar , en alguns casos, interessos i inclús conflictes interns, diferents en cada alumne que la tutora ha aprofitat per resoldre. En resum una excel·lent forma d'expressió lliure que l'alumne no sempre té..
Un altre dels factors positius ha estat l'alt grau de motivació dels alumnes, s'han esforçat i han volgut ser més originals que en altres ocasions.
Per acabar voldríem remarcar que el còmic és també un gran recurs per a poder treballar l'expressió oral, donat que els personatges posen veu amb models i patrons orals. Clar que  també s'ha aprofitat per treballar la puntuació, les onomatopeies, els signes d'interrogació, signes d'admiració...en la part d'expressió escrita.

 Roald Dahl (Charlie y la fàbrica de chocolate).
El señor Wonka, dueño de la magnífica fábrica de chocolate, ha escondido cinco billetes de oro en sus chocolatinas. Quienes los encuentren serán los elegidos para visitar la fábrica. Charlie tiene la fortuna de encontrar uno de esos billetes y, a partir de ese momento, su vida cambiará para siempre.
Després hem vist la pel·lícula.

ÀLBUM IL·LUSTRAT: llibres de Por , “Icar” ,“El libro de la suerte”, “El diario de la caja de fósforos”.

Sisè:


Formació d’usuaris. S’inclou una sessió dedicada a aquest apartat.

Lectura de llibres. Curs 2016-2017

Sisè ha llegit durant el primer trimestre  de curs  el “Diari de la Fith” de Jean-François Chabas.
El motiu pel qual hem escollit aquesta lectura és  amb la intenció d'apropar als alumnes  a la Gent Gran.
Des de fa anys que l’escola segueix un programació on apropem els infants amb la gent gran. Entre altres experiències , senyores jubilades i en actiu, venen a donar suport a l’aula un cop per setmana per donar conversa, parlar i escoltar als alumnes. L’experiència és cada any immillorable.
Donant sentit en aquest programa,  la lectura del Llibre de la Fith ens fa una primera aproximació a la vida d'una persona gran, gràcies als seus diaris personals. Aquests, sorprenen gratament al seu besnét perquè relaten una vida d'infància fascinant.
A partir d'aquesta lectura i el seu posterior col·loqui, hem volgut aprofundir amb altres lectures similars, que tracten de la temàtica dels “Diaris personals”. Així doncs, hem treballat posteriorment  llibres com: “Diari de l’Anna Franck” ( versió infantil); Diari de Grek.






ÀLBUM IL·LUSTRAT:

S'ha fet una selecció de les últimes novetats d'àlbum il·lustrat. Cada alumne ha llegit el que ha seleccionat i ho ha explicat després en veu alta perquè els seus companys sabessin de què tractava. 






Sortida a la Biblioteca pública Francesc Boix. Maig 2017.

Hem llegit "Les bruixes" i " La Matilde", de Roal Dhal; i hem anat a la Biblioteca municipal de Francesc Boix.




Vol-Ras  “Del gest al text “El dia 3 de novembre del 2015, va venir a la nostra escola la companyia Vol Ras, per fer-nos una activitat anomenada  “Del gest al text “.
La persona encarregada de portar a terme l’activitat, va començar fent mímica sobre un conte,  després ens va fer unes preguntes sobre el que havia fet, cal dir que tots els alumnes ho van encertar perfectament.
Més tard, com a segona activitat, ens va fer mímica de diferents accions que fem durant un dia. Els nens calia també que ho endevinessin però més tard eren ells els protagonistes d’aquesta actuació. El mimo els hi deia que havien de representar i ells ho feien.
Per acabar, van haver d’explicar per escrit la descripció dels fets que s’havien fet a la classe.
Va ser una activitat que valorem molt positiva ja que era  motivadora i enriquidora per l’alumnat.
Als alumnes els hi va agradar molt i el seu comportament va ser bo.  

Caputxeta: Es treballa una sessió amb la bibliomaleta de caputxeta . Es comenta en la pagina d'activitats comunes del col·legi.

Bibliomaleta còmic. Es treballa de la mateixa manera que en cinquè, tal com es comenta més amunt.

Icar” és una preciosa al·legoria sobre la llibertat. Realitat i fantasia convergeixen, tot obrint les possibilitats d'interpretació d'una història deutora de l'obra de Kafka i de Hopper.”

El libro de la suerte. En aquest llibre s'explica, d'una banda, l'aventura del senyor Buenaventura i, si li donem la volta, la del senyor Malapata. Els dos viuen al mateix edifici.

Book trailer.




Roald Dahl (Charlie y la fàbrica de chocolate).
El señor Wonka, dueño de la magnífica fábrica de chocolate, ha escondido cinco billetes de oro en sus chocolatinas. Quienes los encuentren serán los elegidos para visitar la fábrica. Charlie tiene la fortuna de encontrar uno de esos billetes y, a partir de ese momento, su vida cambiará para siempre.

Després hem vist la pel·lícula.