Cinquè:
“Formació d’usuaris”. S’inclou una sessió dedicada a aquest apartat.
El misterio del colegio embrujado. Uns
fets sorprenents fan sospitar que un fantasma habita en un vell col·legi de
Salamanca. El sagaz detectiu Ulisses Total haurà d'esbrinar si són certes les
estranyes suposicions inicials.
Zoo d’Empitus. El zoo d'en
Pitus és un cant a l'amistat, a la col·laboració, a la fe i a
l'entusiamse, a través de l'acció i les aventures d'una colla de nois i noies
del barri .
Bibliomaleta còmic. Maleta vinculada a la biblioteca pública .El contingut
inclou llibres de còmics i altres documents orientats a la didàctica del dibuix
del còmic.
Aquest any, els alumnes de
5è de la nostra Escola, un total de 40, han treballat el còmic com a part
de l'expressió escrita del text narrat. Han estat un total de 6
sessions al llarg del segon trimestre, on hem estat treballant el còmic
en profunditat.
Primer de tot vam
mostrar la maleta del còmic, una mostra extensa en la que se'ls mostrava els
diferents tipus de còmic i les seves característiques.
Posteriorment els vam
entregar un guió en el que havien d'elaborar una breu història en forma de
còmic, sense molta elaboració, sobretot interessava concretar una idea i
redactar la part escrita.
Un cop revisat i llegit
les diferents històries ens va caldre l'ordinador, concretament el programa
" Còmic Life" en el que a través de les plantilles pots elaborar el
propi còmic.
Després de ser
revisats i corregits els diferents treballs, es van imprimir i acolorir
manualment.
VALORACIONS: El
treball ha estat valorat positivament per les mestres, el fet de treballar el
còmic ha permès als alumnes donar llibertat a la seva imaginació i sobretot a
l'hora d'escollir el tema. Això ha permès detectar , en alguns casos,
interessos i inclús conflictes interns, diferents en cada alumne que la tutora
ha aprofitat per resoldre. En resum una excel·lent forma d'expressió lliure que
l'alumne no sempre té..
Un altre dels factors
positius ha estat l'alt grau de motivació dels alumnes, s'han esforçat i han
volgut ser més originals que en altres ocasions.
Per acabar voldríem
remarcar que el còmic és també un gran recurs per a poder treballar l'expressió
oral, donat que els personatges posen veu amb models i patrons orals. Clar que
també s'ha aprofitat per treballar la puntuació, les onomatopeies, els
signes d'interrogació, signes d'admiració...en la part d'expressió escrita.
Roald Dahl
(Charlie y la fàbrica de chocolate).
El señor Wonka, dueño de la magnífica fábrica de chocolate,
ha escondido cinco billetes de oro en sus chocolatinas. Quienes los encuentren
serán los elegidos para visitar la fábrica. Charlie tiene la fortuna de
encontrar uno de esos billetes y, a partir de ese momento, su vida cambiará
para siempre.
Després hem vist la pel·lícula.
ÀLBUM IL·LUSTRAT: llibres de Por , “Icar” ,“El libro de la suerte”, “El
diario de la caja de fósforos”.
Sisè:
Formació
d’usuaris. S’inclou una sessió dedicada a aquest apartat.
Lectura de llibres. Curs 2016-2017
Sisè ha llegit durant el primer trimestre de curs el “Diari de la
Fith” de Jean-François Chabas.
El motiu pel qual hem escollit aquesta lectura és amb la intenció d'apropar als alumnes a la Gent Gran.
Des de fa anys que l’escola segueix un programació on apropem els infants amb la gent gran. Entre altres experiències , senyores jubilades i en actiu, venen a donar suport a l’aula un cop per setmana per donar conversa, parlar i escoltar als alumnes. L’experiència és cada any immillorable.
Donant sentit en aquest programa, la lectura del Llibre de la Fith ens fa una primera aproximació a la vida d'una persona gran, gràcies als seus diaris personals. Aquests, sorprenen gratament al seu besnét perquè relaten una vida d'infància fascinant.
A partir d'aquesta lectura i el seu posterior col·loqui, hem volgut aprofundir amb altres lectures similars, que tracten de la temàtica dels “Diaris personals”. Així doncs, hem treballat posteriorment llibres com: “Diari de l’Anna Franck” ( versió infantil); Diari de Grek.
El motiu pel qual hem escollit aquesta lectura és amb la intenció d'apropar als alumnes a la Gent Gran.
Des de fa anys que l’escola segueix un programació on apropem els infants amb la gent gran. Entre altres experiències , senyores jubilades i en actiu, venen a donar suport a l’aula un cop per setmana per donar conversa, parlar i escoltar als alumnes. L’experiència és cada any immillorable.
Donant sentit en aquest programa, la lectura del Llibre de la Fith ens fa una primera aproximació a la vida d'una persona gran, gràcies als seus diaris personals. Aquests, sorprenen gratament al seu besnét perquè relaten una vida d'infància fascinant.
A partir d'aquesta lectura i el seu posterior col·loqui, hem volgut aprofundir amb altres lectures similars, que tracten de la temàtica dels “Diaris personals”. Així doncs, hem treballat posteriorment llibres com: “Diari de l’Anna Franck” ( versió infantil); Diari de Grek.
ÀLBUM IL·LUSTRAT:
S'ha fet una selecció de les últimes novetats d'àlbum il·lustrat. Cada alumne ha llegit el que ha seleccionat i ho ha explicat després en veu alta perquè els seus companys sabessin de què tractava.
Sortida a la Biblioteca pública Francesc Boix. Maig 2017.
Hem llegit "Les bruixes" i " La Matilde", de Roal Dhal; i hem anat a la Biblioteca municipal de Francesc Boix.
Vol-Ras “Del gest al text “. El dia 3 de novembre del 2015, va venir a la nostra escola
la companyia Vol Ras, per fer-nos una activitat anomenada “Del gest al text “.
La persona encarregada de portar a terme l’activitat, va
començar fent mímica sobre un conte,
després ens va fer unes preguntes sobre el que havia fet, cal dir que
tots els alumnes ho van encertar perfectament.
Més tard, com a segona activitat, ens va fer mímica de
diferents accions que fem durant un dia. Els nens calia també que ho
endevinessin però més tard eren ells els protagonistes d’aquesta actuació. El
mimo els hi deia que havien de representar i ells ho feien.
Per acabar, van haver d’explicar per escrit la descripció
dels fets que s’havien fet a la classe.
Va ser una activitat que valorem molt positiva ja que
era motivadora i enriquidora per
l’alumnat.
Als alumnes els hi va agradar molt i el seu comportament va
ser bo.
Caputxeta: Es
treballa una sessió amb la bibliomaleta de caputxeta . Es comenta en la pagina
d'activitats comunes del col·legi.
Bibliomaleta còmic. Es treballa de la
mateixa manera que en cinquè, tal com es comenta més amunt.
“Icar” és una
preciosa al·legoria sobre la llibertat. Realitat i fantasia convergeixen, tot
obrint les possibilitats d'interpretació d'una història deutora de l'obra de
Kafka i de Hopper.”
El libro de la suerte. En aquest llibre s'explica,
d'una banda, l'aventura del senyor Buenaventura i, si li donem la volta, la del senyor Malapata. Els dos
viuen al mateix edifici.
Book trailer.
Roald Dahl (Charlie y la fàbrica de chocolate).
El señor Wonka, dueño de la magnífica fábrica de chocolate,
ha escondido cinco billetes de oro en sus chocolatinas. Quienes los encuentren
serán los elegidos para visitar la fábrica. Charlie tiene la fortuna de
encontrar uno de esos billetes y, a partir de ese momento, su vida cambiará
para siempre.
Després hem vist la pel·lícula.